Inspiration: Hvorfor dropper folk de trykte reklamer?
I mange, mange år har det efterhånden været standard, at der en gang om ugen bliver sendt reklamer afsted til hver en mand i landet – stort set. I de senere år er den trend dog ved at uddø. Flere og flere fravælger nemlig de trykte reklamer, men hvorfor? og hvordan gør man det? Netop det og meget mere kan du blive klog på her i artiklen.
Frasig dig dine reklamer med et ”ingen reklamer tak skilt”
Hvis du går med en overvejelse om at frasige dig dine reklamer, så ved du måske ikke helt, hvor og hvordan du gør det. Heldigvis kan du dog tage sagen i egen hånd ved at købe dig et klistermærke eller et ingen reklamer tak skilt. Ved at opsætte sådan et skilt er der ingen garanti for, at du ikke får reklamerne, men på den måde signalerer du, at du ikke er interesseret i det. Men hvorfor dropper folk egentligt at få reklamer?

Et spørgsmål om miljø
I takt med, at flere og flere personer bliver bevidste om miljøet, er det en ting, at reklamer og trykte aviser bliver fravalgt. I disse tider, hvor der er stor fokus på bæredygtighed og det at sænke vores forbrug af papir og blækpatroner er det oplagt at skære ned på reklamerne og de trykte aviser, når nu muligheden er her.
Et spørgsmål om praktik
Rent praktisk kan reklamer hurtigt blive en stor rodebunke, som ingen i husstanden for kigget i gennem. På den måde kan det virke ligegyldigt om man får reklamerne ind i huset eller ej. Hvis det er tilfældet, at I i husstanden ikke bruger reklamerne, så kan man ligeså godt få sat et klistermærke eller et skilt op, hvor der gives udtryk for, at der ikke ønskes reklamer.
Fordelene ved reklamer
Der er dog ikke just ulemper ved reklamerne, for de deles jo ud af en grund. Reklamerne giver dig mulighed for at få et overblik over den kommende uges tilbud i flere forskellige industrier, særligt i fødevareindustrien. På den måde kan du nemt og overskueligt danne dig et overblik over ugens tilbud, ligesom du nemt kan krydse af med en kuglepen i bladene.
En anden fordel ved de trykte reklamer er, at du bliver mindet om, at der faktisk findes gode tilbud ude i butikkerne. Mange har nok en tendens til bare at tage af sted til et supermarked som du kan lide at komme i, men uden at tænke yderligere over priserne. Med reklamerne kan du finde de gode tilbud før du finder butikkerne, på den måde kommer du afsted og handler til gode priser fremfor højere priser i andre supermarkeder. Med andre ord er reklamer gode for dig, der sætter pris på gode tilbud, og til dig, der gerne vil kunne handle ind på budget, uden at skulle afsætte en ekstraordinær stor mængde penge til indkøb uge efter uge.
Der er altså mulighed for at få reklamerne ligesom tidligere, men også mulighed for at frasige sig dem, ved at købe et klistermærke eller skilt med dit budskab.